BLOG

2021 nadert – Wat gebeurt er na Brexit met merken en modellen?

 

Vanaf 1 januari 2021 is het dan echt een feit, de overgangsperiode is voorbij en het VK maakt dan echt geen onderdeel meer uit van de Europese Unie. Wij zetten nog even kort op een rijtje wat er met bestaande of nieuwe merkregistraties en modelregistraties gebeurt.

Lees verder

De nieuwe Mediawet en social media; wat te doen als influencer?

De nieuwe Mediawet en social media; wat te doen als influencer?

Vorige maand is de nieuwe Mediawet in werking getreden. Dit brengt aanzienlijke veranderingen met zich mee nu ook on-demand diensten, waaronder sociale media, onder deze wet zijn gaan vallen. Volgens deze wetgeving is het de taak van de overheid om de onafhankelijkheid, diversiteit en kwaliteit van de media te beschermen.[1]Een onderwerp wat hierdoor veel in opspraak is geraakt betreft het reclamebeleid van influencers.

Lees verder

EAN-nummers; kan men teren op de inzet van een ander?

‘EAN is de taal van Bol.com’ stelt manager product content Rogier Martens tijdens een bijeenkomst van GS1.[1]Hij verwijst hierbij naar het European Article Number (‘EAN’); een uniek nummer, bestaande uit 13 cijfers, dat producten van elkaar onderscheidt. In het geval dat een externe partij artikelen wil verkopen via webwinkels, waaronder Bol.com, dient het geplaatste artikel voorzien te zijn van zo een EAN-nummer. Vaak worden deze nummers meerdere malen gebruikt voor dezelfde producten. Zolang beide artikelen identiek zijn aan elkaar vormt het meermaals gebruik van een EAN-nummer geen probleem, er mag in dit geval gebruik gemaakt worden van de al bestaande productinformatie. Betreft het een artikel, niet identiek aan een ander, of nog niet op de markt, dan dient de verkoper een nieuw EAN-nummer aan te vragen bij de GS1 of via EAN-barcode.nl.[2]

Lees verder